Ejie Najihah


LandOwner

This blog tells you nothing except the story of an ordinary girl's life. Oh ya! This blog contained quotes and short stories as well

hidup dengan fizik :D



Monday 21 November 2011 | 20:53 | 0 ?
Hari ini aku bangun seperti biasa. Aku mencapai tuala dan menuju ke arah bilik mandi (skema ja bunyi) Dalam perjalanan menuju ke bilik mandi ( macamla jauh sangat. Hahaha.) aku mengira-ngira dalam kepala, agak-2 berapa la ‘distance’ aku dari bilik tidur ke bilik mandi? Aku mula mengingati maksud ‘distance’ yang sebenar-benarnya dalam konsep Fizik. ‘ Distance – total path length traveled from one location to another’ . Jadi, betol la. Aku mengaplikasikan konsep distance ketika berjalan menuju ke bilik mandi dari bilik tidur. Ya, jarak yang dilalui dari satu tempat ke satu tempat. Bilik mandi and bilik tidur kira tempat jugak la right ?
Kemudian , aku mula membuka pili air. Ya, aku mengenakan daya ke atas pili air tersebut bagi membolehkan air keluar. Daya = Force. Thinking mode. Macam mana kalau aku tak kenakan daya ke atas pili air tersebut? Adakah air dari dalam pili akan keluar? Tik tok tik tok. Mesti lah tidak. Then how can I take my shower without water? hahah :P
Selesai bersiap , aku menuju ke dapur. Lapar pulak dahh. Hehe. Padan muke aku. Sape suro bangun lambat. See? Rezeki pun da tertutup (dah hafal sangat da mende nih sebab ari2 bapak ulang mende yang same. Means, ari2 aku mangun lambat. Haha. Well. That’s normal as a student yang cuti :P . sape ta ngaku pendek umur. Hahah. )
sampai je kat dapur ( tangan ke atas tudung saji, then diangkat)…… bawah tudung saji….JENG3…..kosong! hahaha. Memang sesuai untuk dipadankan dengan muka aku xP.. tiba2 teringat kat keropok ikan yang aku goreng semalam. Tanpa segan dan silunya aku mengambil keropok tersebut  dan terus mengunyah tanpa bismillah. Grrr. Nampak beno nipunye :P . aku ta bace bismillah, sebab aku masih cari something. Tak lengkap bende nih kalau na makan keropok ikan. Mata bekerja. Melilau. Then….TING!!!!! hahahaa. I found it!!! Sos Cili Kimball pilihan hati Dragon Ball ^____________________^ hahaha. Aku minat dragon ball okayyy , jangan sebok :P

Yeah. Pouring chili sauce out from the bottle is ain’t not easy. Dengan nunggunye lagi. Thanks god aku masih simpan nota fizik tentang inertia ( salunye, nota yang cikgu bagi da jadi arwah). Aku cuba mengaplikasikan konsep inertia time na tuang sos feveret aku tuh (sambil tengok nota fizik. Kalau ta caye, sudah :P ). Aku menggerakkan botol tersebut ke bawah dengan laju then menghentikan botol sos dengan tiba2. Yeap. Macam yang aku highlight kat nota aku tu. Chili sauce in the bottle can be easily poured out if the bottle is moved down fast with a sudden stop. Nak tau kenape? Sebab…dah kite pakse dia keluar, so dia keluar la. Ahahaha. Bengong ejie -.-‘ . SEBAB… sos cili dalam botol tersebut, bergerak together-gether dengan botol tu. Then, bila botol tu stop in sudden, the sauce continue in its state of motion due to the effect of its inertia. (yang ta ambek fizik, confirm ta faham kan. Hehehe. Korang copy je mende tu, then translate jerk at google transleter yerrr. Ahaha. Kejam nye akuu xD . tapi  cikgu Rafie cakap takpe, yang penting aku faham. Muahaha ! :D )
Akhirnya.. setelah menghadapi pelbagai dugaan cabaran dan halangan di pagi hari.. Alhamdulillah…. Masuk jugak keropok ikan feveret aku together-gether with sos cili dragon Ball.. eh Kimball ke dalam perut pemberian Allah nih..( sengaje sebenanye :P hahaha. Okey stop. Lawak ta menjadi -.-' )

-the end untuk kali nih entri pertama tentang hidup aku  
yang berkonsepkan fizik -




|


Copyright ©. Code thanks to OhMissLinda.Re-edited by NayliIdzwati. With little helped of CikGee